Bitterhet och idioti

Idag fick jag på min kemilektion lyssna på en kvinna som med finansiering av landstinget Dalarna utbildar sig till forskare inom analytisk kemi. Hon berättade om framstegen som bland annat hon har varit med och utvecklat inom flera stora folksjukdommar i främst Afrika. Jag kunde inte bli annat än imponerad. Hon skulle snart få sin examen och en kille i min klass var nyfiken på vad hon ville jobba med efter att hon doktorerat. Då ryckte kvinnan på axlarna och sa att hon just köpt ett hus i Borlänge och att det inte finns så mycket jobb för henne här. Sedan sa hon med avsky i rösten att allt berodde på om den nya regeringen skulle tvinga henne att flytta eller ej. WAKE UP WOMMAN! Du har fått din utbildning finansierad av skattebetalare! Tror du inte att det sedan förväntas lite av dig att du borde jobba också? Självklart kommer ingen regering att tvinga dig att flytta så länge du betalar ditt uppehälle själv. Jag tycker inte att det är ok att jag ska betala skatt för att du ska få en utbildning och sedan få bidrag för att bo i ditt nya hus i Borlänge eftersom du inte vill bo på en ort där din nya utbildning kan komma till hands.
DAMN vad jag blir irriterad!

Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback