R.I.P Martin

Äntligen är Martin hittad. Han försvann under valborgsnatten i Enviken efter att ha bråkat med sina vänner. Man såg honom gå ner till vattnet och aldrig komma upp igen. Ända sedan den natten har min favorit Ronja letat i skogen efter honom i stort sett varje dag. Det är till Martin jag tillägnar detta inlägg, men det är Ronja som har uppdaterat mig. Jag kände inte Martin och jag vet inte heller vem han var, men jag vill berätta vilken vän Ronja har varit. Hon har struntat i skolan för att gå i skogen och leta efter honom, detta gjorde hon och en tapper skara vänner till, långt efter att dykare, likhundar och helekoptrar slutat leta. Det är verkligen otroligt vilka människor det finns, jag blir så imponerad av deras styrka, att dom aldrig tappade hoppet och verkligen gjorde allt dom kunde hela tiden. Ronja, du är verkligen bäst.

Ryktet går att allting startade med ett tjafs om en vinflaska som bara eskalerade när alla var berusade. Det skrämmer mig att veta att en kille, som aldeles säkert är en sjukt bra kille som aldrig skulle komma på tanken i nyktert tillstånd, gick ner i sjön och dränkte sig på grund av ett helt meningslöst bråk om en meningslös vinflaska. Det skrämmer mig att en människas liv försvann den natten på grund av lite för mycket alkohol i kroppen. Det skrämmer mig att veta att jag själv mer än en gång har hatat alla och allt på fyllan, och sprungit iväg för att vara ifred. Det skrämmer mig verkligen, jag kan inte sluta tänka på det. Imorse hittades Martin i sjön, och idag hölls en minnesstund för honom som ska ha varit väldigt vacker. Det skrämmer mig att vad som började som en fest slutar med en minnesstund, som är så onödig. Jag blir lite mindre skrämd när jag vet att jag har Ronja, som är bland de finaste människan jag vet, finns i min närhet.

R.I.P Martin


Kommentarer
Postat av: Ronja

Gumman min! va fint du skriver! blir alldeles tårögd när jag läser det. Men det jag har gjort dom här dagarna är det minsta man kan göra när en vän är borta. Det skulle du också göra pluppan! Tack för att du är en sån himla fin vän Olga!! <3
puss puss

2007-05-14 @ 22:42:26
Postat av: Linn

svar: jepp, den blir min om den sitter bra! ha en fin dag:)

Postat av: Sara

Du får önska OC boxarna! Själv vill jag ha Grey's Anatomy boxen! :D
Jag tycker att det är urfint när tårna tittar fram! :D Jag tror att det passar på mig...;)
De vita skorna är ursnygga de me! :D
Jag har de prickiga... sen har jag ett para andra skor som är ursnygga från din sko.. blanka svarta pumps med lite vita prickar! :D
Ska du köpa några nya skor? ;)
Kram

2007-05-15 @ 12:39:23
URL: http://misszara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback