panik a la carte

Jag fick mina dödligt snygga glasögon imorse, och vilken dag att få glasögonen på sen! Det var strålande solsken hela dagen och jag hann med lite pool-häng klädd i skönheterna innan jobbet. Dessutom (trumvirvel) så var världens-lataste-olga ute och sprang runt sjön idag. Det var verkligen på tiden att jag börjar röra på mig..

Men nu över till paniken. Jag caschade ut skatteåterbäringen och betalade en lite försenad hyra idag viket resulterade i 9 kronor kvar  att utnyttja på kontot (med en kreditgräns på 10 000) Jag har ingen mat och det är 5 dagar kvar till löning..
Det är total gråt, jag vet inte vad jag ska ta mig till eftersom jag aldrig riktigt har varit i denhär situationen.. Jag har nio kronor.. Det blir nio koppar kaffe på jobbet, det borde jag väl klara mig på?

När jag sitter i min rullstol på ålderns höst så är detta den tid i livet som jag kommer minnas som den gången jag köpte solglasögon och inte hade råd att äta. Det är även gången då jag lärde mig att göra upp en budget för att kunna betala tillbaka krediten till visa och bli skuldfri... Det här blir en lärorik höst!


Kommentarer
Postat av: Någon

Ja nu vet du hur det känns att leva på marginaler.

2008-08-19 @ 20:35:12
Postat av: Någon annan

Kanske dags att ändra livsstil lite?

2008-08-19 @ 21:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback