En paus i pausen

Jag är ur funktion. Eller för att fortsätta på paus-temat så går jag närmast att likna vid en intryckt paus-knapp. En sån som man hade på sin bärbara kasett-freestyle för en sisådär 50 år sedan, när jag var ung. Allting har stannat upp, och tiden för eftertanke är plöttsligt oändlig. Många intryck som tidigare rusade förbi av bara farten kommer nu ikapp och gör sig påminda, om och om igen.

Jag har inte varit på jobbet på över en vecka nu, det går inte. En gång var jag på väg, men när jag gick på gatan utanför entrén så greps jag av panik och gick bra förbi för att sedan åka hem och fortsätta stirra ut i luften framför mig. En annan dag försökte jag ingen, denna gång kom jag igenom entrén och fram till skrivbordet. En timme klarade jag av att sitta bakom mitt skrivbord, för att sedan i vanlig ordning gripas av panik. EN TIMME jobbade jag förra veckan. Det är omöjligt att räkna timmarna som ägnats åt att personifiera apati.

Allt som händer runt omkring mig är extremt otydligt. Jag kan ana något fantastiskt bra som händer, men jag kan inte glädjas åt det. Jag står stilla på paus.


Kommentarer
Postat av: kotten

Idiot. ingen orkar ens bry sig att kommentera. Kanske för att dina inlägg ligger på samma iq-nivå som en bränd skiva toast.

2008-12-06 @ 03:45:35
Postat av: Tommy

http://revfront.org/arkivet/arkivet081201.html



Vore jag du hade jag inte bara polisanmält det där svinet, utan sökt upp honom och sparkat bollarna av honom!

2008-12-06 @ 22:14:18
Postat av: Jonas Bysell

Full idag, full imorgon så ser

Livet ut för mig, jag skall aldrig släppa flaskan

Jag skall aldrig gifta mig.



På min gravsten, på min gravsten

Skall det ristas på latin att här

Under ligger stoftet av jävla fyllesvin.



Och alla maskar, och alla maskar

Som skall kräla på min kropp

De skall bli så jävla fulla

Att de aldrig kryper upp.



Om de gör det, om de gör det

Har de gjort ett jävla jobb

För de är så go i nöten

Att de aldrig får en stöt.



Våran fylla, våran fylla

Har vi kört varenda helg

Fast vi dricker lite mycket

Att vi aldrig nyktrar till.



Om vi gör det, om vi gör det

Skall vi dricka lite till

Kör med Vodka och vår Tuborg

För det är så jävla gott.



Annars tar vi, annars tar vi

Våran kära lilla Pripps

För vi spelar ju på travtips

Som vi aldrig gjort förut.



Och vi vinner, och vi vinner

Så vi kan köpa våran sprit

Sedan sticker vi och sjunger

Våran kära lilla bit.



När vi sjungit, när vi sjungit

Skall vi supa lite till

För vi är ju redan fulla och

Nu skal vi dricka mer..

2008-12-13 @ 19:43:40
Postat av: Anonym

Ska du inte avbryta ditt blogg uppehåll nu då? Idag när dommen fallit har du väl inga bekymer längre.

2008-12-15 @ 17:31:56
Postat av: Idiot

Bra jobbat Olga!

2008-12-15 @ 19:27:02
Postat av: Jonas

DEN 26 JULI 2007



Vilse i Prag

Herrejävlar.



Gårdagskvällen blev väldigt annorlunda. Efter att ha lämnat världens skummaste klubb i norra delen av staden tyckte Bysell att det var dags för lite fyllemat. Sagt och gjort, vi lämnade Arnemo och begav oss söderut i en taxi. Enligt chauffören var det enda nattöppna stället ett McDonalds inne i centrum. Väl framme visade det sig att det var stängt. Och att vi befann oss på ett horstråk.



En väldigt misstänkt figur försökte lura in Bysell på en strippklubb där man, och nu citerar jag, "får röra vid en fitta helt gratis". Dessutom skulle ölen enligt utsago också vara gratis. Det krävdes styrkan hos 100 män för att stoppa honom, men jag lyckades tvinga in honom i en taxi för att återvända till hotellet.



Problemet, skulle det visa sig, var att varken jag eller min gode vapendragare visste var vi bodde. Eller var vi var. Det enda vi med säkerhet visste var att vårt vandrarhem låg cirka en kilometer ifrån en tågstation. Efter att ha cirkulerat runt staden blev vi avsläppta - på fel station i andra änden av staden. Där stod vi, två dumma och svinpackade turister, mitt i Prags svar på compton...



// Manx

UPPLAGD AV MANDOMSPROVET KL. 12:52



2008-12-22 @ 19:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback