FRA

Dalarnas tidningar ringde och intrevjuade mig idag med anledning av debatten imorgon och voteringen på onsdag i riksdagen angående FRA.

Jag är helt klart emot, det är skrämmande att en blå regering kan lägga ett förslag som syftar till mindre frihet för individen. Jag är skrämd!

Idag begav jag mig ut själv på Östersunds gator för att få namnunderskrifter mot FRA som uppmuntrar riksdagsledamöterna att rösta emot regeringens partipiska. Jag fick ihop närmare 100 stycken på min lunchrast, och det var uppmuntrande att höra människors reaktioner på regeringens förslag. Nästan alla var hemskt upprörda över förslaget och det gav mig pushen som jag behövde för att fortsätta.

imrogon ska jag sitta klistrad vid tvn hela morgonen för att följa debatten i kammaren.. Och jag kan inte annat än att hoppas av hela mitt hjärta att fyra av ledamöterna tänker om och går emot partiet för att följa sina egna värderingar. HEJA Carl, Fredrick, Camilla och Annie!!! i believe in you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback