Solidaritet

Under demonstrationen i fredags sa Nils Kempe något väldigt intressant till mig. Han sa att solidaritet kommer ifrån människors personliga engagemang, och inte genom skattesedeln. Det är ju verkligen så sant! Ett hundratal personer var där och visade sitt stöd, dom hoppade över skola och jobb för att gå i demonstarionståget och för att försöka hjälpa Enayatulla Adel. En grym insats som verkligen rörde mig. Det var inte ett bistånd som betalades ifrån all den skatt alla som arbetar betalar, utan det var människor som bryr sig som ställde upp. Otroligt! Jag visste inte att även jag kunde gilla uttrycket solidaritet, men på rätt sätt så fungerar det ju verkligen hur bra som hellst!

Mer solidaritet åt folket!

Min smarta vän Nils blogg hittar du
här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback