Vargen...

(skrivet för några dagar sedan)

Vaknade aldeles för tidigt av att en reporter ifrån Gävle-Dala nyheterna ringde och väckte mig imorse. Med en hes morgonröst  bad jag om att få två timmar på mig att komma ner. Pirrig i magen med mitt moraliska stöd Nils Kempe med mig knallade jag sedan ner för att svara på frågor om vargen.
 
Resultatet kan du kika på
här


Efter det käkade vi en snabb lunch i väntan på att inslaget i sveriges radio Dalarna skulle sändas. Det kan du lyssna på här


Det hela har gått väldigt snabbt, men nu är jag "den ryska vargkvinnan ifrån Dalarna" ;)


Debatten handlar om att Moderaterna enligt mig bedriver en ovänlig politik för miljön. När man grundar sitt ställningstagande i att människan äger naturen och kan göra vad hon vill med densamma så blir det fel. Det stämmer att vi är högst i näringskedjan, men vi har även högs intellekt och har därmed även en del skyldigheter. Det är dubbelmoraliskt att propagera för minde koldioxidutsläpp när man vid sidan av den debatten tycker att man kan utrota en hel art för att den inte passar in i vårat samhälle. Ännu värre är det att förvänta sig att det ska finnas lejon i Afrika när man själv inte är beredd att göra något för vargen i ens egna skogar. Kan man kräva en mångfald i naturen så måste man vara konsekvent, och Sverige måste vara en stark röst i att rädda naturen. För att bli trovärdiga i debatten så har Sverige inget val, vi måste rädda vår vargstam!


Vad tycker du? Kommentera gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback