Vi firar oavsett vad! Fuck McCain vs Obama!

Nu är jag då gästbloggare på den glada vargkvinnan från Dalarna som just nu är vilse i pannkakan i Stockholm, nämligen allas vår ryska dalkulla Olga Sokolova.

Här sitter vi båda mitt i natten och följer valet i USA, och ärligt talat så måste vi säga att vi inte riktigt är några fans av varken Obama eller McCain. Så även om vi båda är sinnessjukt intresserade är det inte direkt utav någon "hey-ho-lets-go-i-want-to-die-and-be-a-total-sucker-for-my-candidate"-person så kan vi ändå vara glada över oavsett den som vinner.

Men återigen, nu är det jag, Le Simon, Silverräven, Simon Sundén som gästbloggar här - och låt mig då förklara varför jag verkligen ogillar både McCain & Obama.

Mr McCain
"It's same old song, with a different beat". Även om det vore coolt med den första "first dude" i vita huset har John McCain noll koll när det gäller ekonomi, och seriöst, hur jäkla frihetlig är han på en skala? Tyck vad du vill om kriget mot terrorism, men när det gäller ekonomiska frågor är han inte direkt någon gudabenådad Milton Friedman som kommit upp från helvetet (aldrig att han är i himmelen), snarare tvärtom.

Hallelujah Obama
En person som har en kult och som i vissa fall ser sig själv som en kultfigur och en Messias gör mig så sjukt skeptisk och gör att jag får kalla kårar. Att killen dessutom vill höja skatterna (Ja, det vill han) och inte direkt har någon lösning på att utgifterna ökar gör inte saken bättre. Att han dessutom har en äcklig protektionistisk syn på frihandel gör att man som frihetlig v'än blir mörkrädd.

Så vad gör då jag och Olga "vargkvinnan" Sokolova kl 04.00 på natten. Jo - eftersom vi båda är svala till båda kandidaterna (jag än mer än Olga) så tar vi och öppnar en äkta MSU-blomma vilket är en mousserande Chapel Hill och gratulerar segraren. Skit samma vem som vinner, vi bryr oss inte ett dugg, men ta mej tusan ska vi fira iaf!

Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback