Någon kommer dö på ringvägen 80 idag

Det kommer endast finnas två vittnen till händelsen, den första är en kvinna som sitter och dricker kaffe i sitt kök. Hon kommer se offret falla ner utanför hennes fönster, hon kommer knappt fatta vad som hänt riktigt, men kommer ändå luta sig ut och till sin fasa se en enda stor röra som påminner om konturerna hos en människokropp. Det andra vittnet är en yngre man på parkeringen som kommer se det hela lite bättre, han kommer se en man flyga ut igenom ett fönster med glassplitter som yr runt honom, och sedan kommer han se kroppen som handlöst faller ner för att landa några meter ifrån honom. Han kommer precis undvika blodskvättarna som endast når till hans vänstra sko, vit trendig sneaker med två blodskvättar på. (Killen kommer även spendera åtskilliga terapitimmar för att prata om ljudet som han aldrig kan glömma, krosat glas och sen det där fasansfulla skriket)

Man kommer att fastställa att den avlidne är den hantverkare som under morgonen använt slagborren klockan 7 på morgonen på våning fem, och tidningarna kommer spekulera i om han förtjänade sin död.

Polisen kommer knacka på min dörr och fråga om jag vet någonting, jag kommer se hemskt risig ut, hänvisa till min sjukdom, jag visste ingenting förens jag såg ambulanserna nedanför fönstret kommer jag att försökra dom om. "Oj, var det lägenheten ovanför denna?" kommer jag fråga, "vad tragiskt och hemskt" kommer jag oskyldigt att säga. "Har inte hört någonting. Slagborr? Nej det har varit så tyst och lugnt här, jag låg och sov utan problem."

Förundersökningen kommer läggas ner utan några misstänkta, jag skulle klara mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback