Tennismatchen i Malmö

Jag fastnade på SSU's hemsida och hittade följande kampanj som dom bedriver.



SSU är arga (ovanligt?) på Israel för kriget i gasa och har därför bestämt sig för att inte låta Israel få spela tennis i Sverige. Detta ska dom göra genom vad dom kallar för en fredlig demonstration. Polisen har gjort en riskbedömning och ändå kommit fram till att hotbilden är lite värre, varpå de därför har extrainsatt ett ännu okänt antal specialutbildade poliser. Ingen vill svara på vad den extrainsatta styrkan kostar, men Kommenderingschefen Håkan Jarlborg kan säga att vi kan räkna med mångmiljonbelopp.

Så SSU's kampanj kostar således alltså skattebetalarna MÅNGMILJONBELOPP. Nu är jag ingen vän av statliga bistånd, men tänk vad fint om tennismatchen skulle få fortlöpa problemfritt, demonstranterna snällt höll sig hemma och vi kunde ge dessa MÅNGMILJONBELOPP i typ fredsbevarande alternativt fredsskapande bistånd. Eller varför inte ge dom till de krigsdrabbade? Eller anställa några fler lärare i ? Lägga pengarna på cancerforskning? Bygga ett hem åt några hemlösa? Ge pengarna till lite arbetslösa saab-leverantörer? Jag kan komma på tusen saker jag hellre skulle lägga dessa många miljoner som den envisa och trångsynta socialdemokratin istället väljer att helt oansvarslöst slösa bort på ett enormt polispådrag.

Jag hatar att betala skatt, det är jobbigt att lämna bort sina hårt fördärvade pengar varje månad. Men när man vet att det går till rätt saker så känns det lite bättre. Jag vet att detta aldrig skulle hända med en socialdemokratisk regering, de har genom historien slösat och slarvat med arbetande människors pengar och det är inget de tänker sluta med. Det är stunder som dessa som jag älskar Mona Sahlin, hon kommer vinna valet åt borgarna somi allafall visar någon form av ansvar för skattepengar.

Amen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Moderaternas vänner Nazisterna var ju också där

2009-03-10 @ 14:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback