Mysig Thai-restaurang

Jag och mina vanliga fredags-lunch-date-tjejer käkade idag lunch på ett mysigt Thaiställe på Hornsgatan. Jag beställde två av deras färdiga rätter varpå en försynt kökstjej började sleva soppa samtidigt som hon tappar en disktrasa i soppan. Rakt ner, den börjar sjunka. Hon plockar upp den och jag tittar förskräckt på henne när hon står där med en soppig disktrasa utan att veta vad hon ska ta sig till. Jag struntar i soppan säger jag och får någon annan rätt och glider bort till tjejerna. Därifrån ser jag denhär tjejen kolla sig runt lite innan hon fortsätter att jobba precis som vanligt, och serverar av samma soppa till nästa i kön som inte sett detta lilla misstag. Jag åt inte så mycket av den lunchen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback