Juha Terminator

Min kollega Juha är en mycket intressant person. Jag tänke skildra honom här på bloggen idag. Det är väldigt enkelt, han är tyst och snäll för det mesta. Ibland försöker han prata dalmål och då får han mig att skratta. Juha har en riktigt skön klädstil, min blogg skulle nästan kunna bli Juhas modeblogg - by olga , idag så stylade jag honom till en täbb, det var enkelt med tanke på hans sportstrumpor som bara skrek om att få et t par jeans stoppade i sig. (det finns en bild, jag ska nog posta den om ni är snälla!) Juhas passion är att laga mat. I SvD's personalmatsal så är han ofta den enda med matlåda medan alla andra värmer sina rätter direkt ifrån Hemköp's frys för färdiglagade rätter. När vi vanliga dödliga väntar på vår mat vid microvågsugnarna så gillar han att brilliera med sina rätter och berättar mer än gärna för alla som vill lyssna om hur tillagningen har gått till. Juha förvandlas för en stund till Mat-tina när han väldigt metodiskt går igenom processerna som krävs för att skapa rätten. Helt ärligt så är det ingen som är avundsjuk på hans hemlagade mat då den vid två tillfällen bara denna vecka har bestått av något som han kallar för bacon-och-tonfiskröra. Han har då helt enkelt stekt tonfiks och bacon tillsammans med lite peppar, det funkar lika bra till ris som till pasta!

Jag har på omvågar hört att Juha näst intill livnär sig på olika tonfiskrätter och har så gjort de senaste fyra åren som han har jobbar här på företaget. När jag konfronterade Juha med uppgifterna så sa han stolt att det stämde, sedan rekomenderade han en hemsida med adressen tonfiskburk.se för mig. Det är en hemsida som ägnat sig till att recencera tonfisk på burk, och det skulle verkligen kunna vara Juha som var upphovsmakaren till denna fantastiska sida(men så är alltså inte fallet)

Under tiden som jag har skrivit detta så har jag bestämt mig för att under nästa vecka göra moderepportage om Juha.
På måndag kommer första delen av Inne i garderoben med Juha

Kommentarer
Postat av: Ante

klockren hemsida! han verkar vara en rolig typ.

2008-10-24 @ 08:36:22
Postat av: john

ser fram emot bilderna på denne tonfiskman. gick in på tonfiskburk.se som rekommenderades i bloggen o den sidan var ju bra. hade förväntat mig nåt annat men den var ju över förväntan!

2008-10-28 @ 20:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback