Höginkomsttagare

Skatteverket var så hemskt vänliga och informarade mig aldeles precis nyss om att jag nu mer är en höginkomsttagare. Jag har fan aldrig blivit så ledsen av ett telefonsamtal som jag blev av detta. Anledningen är att jag måste betala 20% mer i skatt nu. För den som inte hänger med så innebär det alltså att strax över 50% av min lön ska skattas bort... Det är så jävla orättvist!! Att jag bara får behålla 50% av min lön medan en sämre säljare får behålla 70% är inte snyggt någonstans. Inte rättvist för fem öre. Jag är sur nu!



Kommentarer
Postat av: Anonym

oj vad tufft du har det...

2010-10-12 @ 07:08:34
Postat av: L

Det är fullt rimligt att du ska betala mer i skatt.

Varför skulle det vara orättvist? Du tjänar ju mer alltså kan du bidra med mer också, då är det väl rimligt att du gör det. Hur kan du antyda att en säljare som tjänar mindre skulle vara sämre? var ligger logiken i det?

2010-10-14 @ 01:58:38
Postat av: A

Vad ger er rätten att hävda att Olga som jobbar hårdare ska bestraffas för detta. hennes totala skattebörda, med även indirekta skatter inräknade hamnar förmodligen på över 70 %. Det är inget annat än stöld.

Ska vi få en samhälle där det skapas jobb så måste vi premiera människor som Olga.

2010-10-15 @ 14:04:01
Postat av: Olga

Svar till L

Jo jag kan hävda att en sämre säljare tjänar mindre och således beskattas mindre på grund av den rörliga provisionslönen som vi har på företaget jag jobbar på. Det betyder att du tjänar mer pengar i lön desto mer pengar du drar in till företget. Och tjänar man mycket (som jag gör) så betyder det att man ar sålt mycket! Enkel matte!



För det andra så betalar jag mer i skatt än någon som tjänar minsta även om jag procentuellt betalar lika mycket, det hade varit rättvist! Vad som är orättvist är att jag måste betala mer procentuellt ju mer jag tjänar, ologiskt och puckat!!

2010-10-15 @ 14:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback