Live ifrån MUF Dalarnas distriksstämma 2007

Idag valdes jag av stämman till ledamot av distriktsstyrelsen. Dessutom blev jag MSU ansvarig med en huvuduppgift att få in Allis i rikskommitéen. Väldigt spännande och kul ska det bli att äntligen få sitta med som ordinarie efter ett halvår som adjungerad.

Nästa motion som ska behandlas är just min motion om vargen. Jag är lite nervös, men det ska bli kul att debattera och se om jag får något gehör för mitt intresse av att rädda vargen (troligen inte)
Den sittande regeringen har lagt fram ett förslag om att tillåta skyddsjakt på varg. Jag tycker att vi kan bevara de på sin höjd 150 stycken vargar som finns i landet. Vad tycker du? :)

Nu ska jag förbereda mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback