Live ifrån MUF Dalarnas distriksstämma 2007

MUF Dalarna verkar för att skatten på bränsle til fordon sänks.
Denna att-sats röstades igenom på min bensinmotion. Men denna motion var inte den sista jag skrev, en motion om tobaksskatten hann jag med också. Där bestämde stämman att MUF Dalarna ska verka för att den höjda skatten på tobak ska tas bort, samt vidaresändas till MUFs arbetsstämma och Moderaternas förbundsstämma.
Det var kul att ha fått upp och delvis igenom mina första motioner någonsin :)

Den senaste heta debatten rörde skolpliktens vara eller inte vara. Där bestämde stämman att alla ska pressesas ner i ett fyrkantigt hål och ingen möjlighet ges till att vara olika. Jag å andra sidan reserverade mig eftersom jag vet att alla människor är unika och borde få en individanpassad utbildning för bästa möjliga resultat.

Nu lider stämmoförhandlingarna mot sitt slut och jag är väldigt nöjd med helgen som har varit. Många roliga debatter har ägt rum med en grymt bra uppslutning. Kul folk och kul innehåll helt enkelt. Helgens höjdpukt var varg-debatten på delad förstaplats med när jag blev invald :) Nu ska den nya styrelsen städa.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback