STÖRD brud

Lyssnade just på "dunka mig gul och blå" och den låten är för det första riktigt patetisk. Men framförallt så förklarar den ett av samhällets förhållandevis stora och väldigt allvarliga problem, nämligen våldtäkter. Hon sjunger om hur hon vill ha värme och samlag med en kille när hon är riktigt packad. När klockan ringer dagen därpå minns hon inte någonting och hävdar att hon aldrig skulle röra killen om hon så vora jättepackad. Där har vi det! En tjej kan viska "jag har inga trosor på mig" och "Du kan vara tempen i mina tre hål" för att dagen efter hävda att hon inte var med på det för att hon ångrar sig.
Nog för att en tjej som blivit våldtagen har varit med om något riktigt hemskt, men att en kille kan bli anklagad efter något sådant är ju i mina ögon fakiskt minst lika illa.

Efter att ha lyssnat på låten så måste jag fråga om tjejen som sjunger och som skrivit låten har någon skam i kroppen? Och har hennes föräldrar flytt landet utav skamm ännu?

Kommentarer
Postat av: Dilo

hejj bli medlem på http://gratisgen.se/?ref=73202
Där kan du få gratis saker som 500kr på MQ eller digital kamera mm. Det är HELT GRATIS bli medlem du me

Postat av: Helena

Sorgligt! Hoppas att du får en bra dag!

2007-05-19 @ 10:33:02
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback