Dubbelmoraliskt och oigenomtänkt

Igårkväll rapporterade SVD om brända svenska flaggor i Pakistan. Människorna där vill visa sitt missnöje över den bild på Muhammed som rondellhund som publicerats i Sverige. Nu har även dessa upprörda människor brännt upp en docka som föreställer Fredrik Reinfeldt. Jag tycker att det är trevligt att man är villig att lösa konflikten som har uppstått.
Det är ju helt sjukt att de eldar upp en docka som föreställer Sveriges statsminister, vad många dörrar man öppnar upp för att lösa konflikten, vilken väg man skapar för ett sammarbete och för en förståelse.
HERREGUD! Vi ritade av er gud, nu bränner upp våran statsminister...

Läs om det inträffade
här

Kommentarer
Postat av: vic

Att kunna skämta om i princip vad som hälst är något jag som svensk känner mig stolt över. Det kanske inte är min religion, men tamejfan något jag håller lika kärt som pakistanierna håller Muhammeds nia.
Vad ska jag bränna???

2007-10-01 @ 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback