Fy skäms!

Idag skäms jag av två anledningar.

För det första och verkligen minst betydande så skäms jag för att bloggen är så inaktiv. Jag håller på att styra upp mitt liv, och det tar tid..

För det andra, och definitivt värsta så skäms jag för att vara svensk idag. Enayatulla Adel fick beskedet att han ska tvingas återvända till Afghanistan den nionde.. Han har alltså sex dagar kvar i sitt hemland, Sverige. Sen ska han återvända till kriget och förföljelsen.

Hur kan man göra så?

Hoppet lämnade min kropp när jag fick veta. Det finns inget mer att göra nu sägs det, mer än att vänta till december då regeringens lagändring träder i kraft och Adel får återvända som arbetskraftsinvandrare igen..
Jag har dött litegrann..

Kommentarer
Postat av: emelie

Fy fan va hemskt! vet du exakt vad den nya lagen går ut på? o varför skickas han tillbaka nu, efter så lång tid? har han släktingar och så i sverige?

Postat av: hannah

nupe, inga släktingar, dock vänner & flickvän :(

2008-04-09 @ 20:18:11
URL: http://missnovalee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback