Nu är den min

Det är mycket som är mitt nu! Ordförandeklubban, snöskyffeln och kanske viktigast i sammanhanget, min blogg är åter i min ägo.

Jag har blivit Distriktordförande i Moderata Ungdomsförbundet i Dalarna. Nu när jag har lyckats få lite distans till det så börjar det kännas lite stkrämmande, men när jag tänker på den grymma styrelse som jag har bredvid mig så känns det genast mycket lugnare. Vi kommer att göra ett bra jobb i år!

Ibland så får man bara så himla bra idéer så att det vore synd att släppa dom på en gång. Jag har ett gäng, och de ska jag utveckla till handlingar. Morgonens bästa liknelse är snöskyffeln! Tidigare så har MUF Dalarna varit väldigt insnöade på att bara vara MUF Dalarna och försöka växa så. Jag vet att vi har distrikt runt omkring oss som är mer än villiga att komma och hjälpa oss mot att vi kommer bort och hjälper dom. Det är sådant som kallas för sammarbete och det är det som kommer få MUF Dalarna att bli det roliga, växande och händelserika ungdomsförbund som det har potential till att vara!
Tidigare var vi insnöade, men jag har snöskyffeln, och med den ska jag skotta en stig så att några kan komma in och några andra komma ut för en stund. Vi ska ha givande utbyten och vi ska ha kul! The more the merrier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback