osäkerhet

Allting är så osäkert nu. Enayatulla Adel har fått besked om att hans tidigare stoppade utvisning kommer att verkställas. Detta trots UNHCR's varning för att skicka just ungdommar till Afghanistan. När gränspolisen kommer och plockar Adel den här gången är det ingen som vet. På tisdag går ett plan. Förhoppningsvis finns han inte ombord på det. Förhoppningsvis så får han en chans att ta del av den lagändrig som skulle hjälpa honom att stanna i Sverige, sitt hem! Denna lagändrig ligger på remiss och väntar på att bli godkänd, och detta kommer att ta ett tag. Det är tid som Adel och människor i samma situation inte har. Därför är det otroligt viktigt att riksdagen röstar för den motion som ska debatteras nu på onsdag. Den motionen säger att alla utvisningar till Afghanistan ska stoppas tills dess att den nya migrations och asylpolitiken har trätt i kraft.

Detta skulle göra att alla asylsökande får stanna ett litet tag till, samt att de senare får möjlighet att stanna om de har arbete och kan försörja sig själva.

Nu på onsdag, alltså den 26:e så tas motionen upp i riksdagen, och under tiden kommer jag att dela i den manifestation som hålls på sergelstorg med föhoppningar om att motionen går igenom.

Tycker du som jag så hoppas jag att du kommer och deltar!

Kommentarer
Postat av: Amanda Hedblom

Hej Olga! Jag har hört att du är en väldigt bra talare, och jag har fått möjlighet att säga några ord om Adels situation på Asylkommittén Gävleborgs möte på stortorget i Gävle den 12 april. Om du är intresserad av att tala där så kan du höra av dig till mig. Jag är inte helt säker på hur allt kommer att gå till utan har bara fått information i ett mail. Men jag ska förstås ta reda på mer. Hör gärna av dig om du är intresserad. Glad Påsk!

Postat av: Edvin Ala(m)

Vilken tid?

2008-03-22 @ 16:21:14
URL: http://edvinalam.bloggagratis.se
Postat av: hannah

hoppas på att allt kommer ornda sig nu, väldigt snart!

2008-04-09 @ 14:31:11
URL: http://missnovalee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback