Att sluta röka

Idag bestämde jag mig för att sluta röka. Jag ville vara dramatisk och slänga iväg det sista paketet, men jag gjorde det aldrig. Sen tänkte jag att jag kunde gömma det hemma någonstans som ett säkerhetspaket liksom, utifallatt.. Men det gjorde jag inte heller. Sen tog jag med paketet till jobbet och gav det till victor som var lite sur på mig idag, då blev han lite mindre sur. Och nu har jag min första rast.. Alla kollegor står ute och röker och jag funderar på att gå ut och ta min sista cigg. Men det kommer jag inte att göra, för jag har redan slutat röka!

Och nu tittar jag på denna bild. Det är kallt, det är morgon och det är koffein och nicotin. Fyfan vad jag kommer sakna mina mornar med koppen i ena handen och ciggen i munnen. Det är alltid så jävla kallt ute på mornarna, så jag värmer mig alltid på min kopp.. Åh, vad ska jag nu göra om mornarna?


Lars Udd heter fotografen som lyckades ta denna fantastiska bild. Ni ser hur mysigt det är va?

Kommentarer
Postat av: V

ta en cigg!

2009-01-22 @ 19:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback