Jag sålde en tidning

Och jag gjorde det enbart genom utpressning. Jag ringde till Måns Möller för två dagar sedan, och han var märkbart besvärad över att vi ringde på hans hemliga nummer. Då lovade jag att inte släppa det hemliga telefonnummret i utbyte mot att han köpte en jävla prenumeration utav mig. Det hela var med glimten i ögat, men jag gjorde det av pressen jag sitter under som en provisionsjagande säljare, och han gjorde det under pressen som någon form av "jagad kändis". Det var en överenskommelse där jag satte reglerna, där allting var på mina villkor.

Men historien är inte slut där, gissa vem som käkade lunch på samma ställe som mig idag. Visst var det Måns Möller. Så fort jag såg hans nöjda flin så förstod jag att jag var tvungen att visa honom vem hans överman (kvinna) var, så jag gick fram och presenterade mig som Olga ifrån SvD. Jag såg skammen i hans blick över att ha blivit körd med utav en liten tjej direkt. Jag tackade för den lyckade affären och skakade hans hand, vi visste båda att han var förloraren. Sen frågade han försynt när hans tidning skulle komma. "Imorgon", svarade jag, "tillsammans med fakturan för hela perioden." Sen önskade jag honom en trevlig måltid, återigen var det jag som var vinnaren.


Måns Möller


Kommentarer
Postat av: juha

bra jobbat olga!

2009-01-15 @ 21:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback