En man...

... gjorde just väldigt stort intryck på mig, vi kallar honom Ingvar. Jag får ibland höra om olika människors livsöden, pratglada äldre människor som troligtvis känner sig lite ensamma och uppskattar sällskapet av en säljare ifrån SvD. Idag fick jag hur som hellst prata med Ingvar som gärna köpte tidningen om en månad då han skulle operera bort ena lungan och skulle bli sängliggande efter det. Han berättade att han fått cancer i den högra lungan efter att han rökt i flera år. Nu hade han stora svårigheter att andas och värre skulle det lbi med bara en lunga kvar. Han ångrade djupt att han börjat röka och jag sa att jag är en gammal rökare som ibland tjuvar på fest. Han bad mig att sluta för hans skull, och jag sa att jag skulle göra det. För att på någotvis hedra hans liv så måste jag det...


Kommentarer
Postat av: maria

Fan vad klockrent!

2009-03-05 @ 21:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback