Jag hatar lurendrejare

Och just nu förföljer dom mig.. Så fort ett behov blir så stort att det i det närmaste kan liknas vid desperation, då dyker även lurendrejarna upp. Jag pratar om bostadsmarknaden i Stockholm.

Mina erbjudanden hittills:

En ingenjör vid namn Mikaela Bergström, som har en STOR och fantastisk lägenhet mitt i stan kan skicka sin nyckel till mig om jag bara sätter över 15 000 kronor till hennes konto. Tilläggas bör att hon inte har någon telefon jag kan ringa till och hon kan ingen svenska. Mikaela Bergström kan ingen svenska och vill bara ha lite pengar i förskott till sitt konto. Sjysst! Och sen får jag nyckeln, inga konstigheter!

En "mäklare på en stor firma" ringde och berättade att han har kunder som varit missnöjda med budgivningen på sina lägenheter och nu har lyor som står tomma. Den här snälla mannen som inte kan ge mig sitt namn, namnet på företaget han jobbar på eller något telefonnummer till sig kan tänka sig att hjälpa mig om vi träffas och "kommer bra överens". Om jag är "medgörlig" så skulle det inte vara några problem. Och på frågan vad han hade tänkt sig i betalning så var det omöjligt att svara då allt beror på hur mycket tid han lägger ner i detta arbete, men att en avbetalning skulle gå att fixa. Snäll kille dendär anonyma mäklaren. Tänk att människor ställer upp såhär i kristider ändå. ÄCKLIGT!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hemskt! hoppas att du hittar natt snart!

2009-10-27 @ 13:39:58
Postat av: ampelos

Ha en bra dag :)

Mvh
www.ampel.blogg.se

2009-10-27 @ 13:51:29
URL: http://htt://ampel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback