Morgonläsning

Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva den dag då en ung riksdagskandidat för Moderaterna går ut med en debattartikel som syftar till att kräva/tigga skattepengar för att finansiera sitt favoritnöje. Så när jag idag läser att Moderaternas riksdagskandidat Hanif Bali kräver att datorspelande ska bli subvantionerat så kan ni förstå att jag är fundersam. Min tydliga uppfattning är att kultur och nöje ska betalas av de som vill ta del av den specifika aktiviteten, en uppfattning som Hanif oroande nog inte alls verkar dela med mig. Istället för att vara stolt över att  datorspelsfestivalen Dreamhack är fristående ifrån allt vad subventioner heter så tjatar han istället om hur mycket bidrag andra musikfestivaler får och säger att det är orättvist. För en socialdemokratisk riksdagsledamot hade det varit en befogad debattartikel, men för en moderat sådan så är det bara skrämmande...


Läs hela debattartikeln genom att klicka på bilden

Kommentarer
Postat av: bill

Skattesänkningar är dåligt? läs igen!

2010-07-19 @ 02:55:55
Postat av: Hanif Bali

Nej nej, du har missuppfattat artikeln. Jag anser att Dreamhack är fantastiskt och helt osubvenktionerat, det är bra. De behöver bara betala 6% moms precis som all kultur, transport och böcker. Däremot så försöker skatteverket i domstol driva att Dreamhack ska betala 25% moms. Det är det jag vänder mig emot. De ska betala låg moms. Det är moderat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback