Jag och min extremt råsopiga privatekonomi

Det är ingen vidare välbevarad hemlighet att jag är sämst på privatekonomi, och jag kan berätta att alltid när jag i slutet av månaden är pank så är jag inte pank, utan i själva verket skyldigt Handelsbanken runt 30 000:-
Det började någon gång på forntiden när jag skulle flytta hemifrån och råkade skaffa ett kreditkort för att ha råd att köpa dammsugare och hyllor. Tänkte att det där betalar jag tillbaka när nästa lön kommer. Lönen kommer och jag betalar tillbaka det, men i mitten på månaden så hade mobiltelefonen gått sönder och behövde bytas ut. Jag tänkte att en månad till kan jag låna dom där 10 000:- och betala allting nästa lön efter det istället. Och vips så har det gått tre år. 10 000:- har blivit 30 000:-, och det där målet om att betala tillbaka allt förbyttes till slöhet, duktigt och hårt arbetande Olga trillade ner i kreditfällan och inte förens NU har jag klarat av att ta mig ur den där mentala fällan. Loggar man in på internetbanken och det står "tillgodo: 30 000:-" så går man lätt på det och tänker "fett! jag har 30 000:-" istället för "jag har noll kronor, men banken kan låna ut 30 000:-"

Det jag vill komma till är att jag har tagit ett historiskt steg idag. Jag har sagt upp kreditkortet!! (jag vet att ajg har bloggat om att ajg ahr klippt kortet förut, och det är sant, men kontot fanns kvar varifrån jag förde över pengar till mitt andra bankkort hela tiden, med andra ord så fuskade jag) Men det är uppsagt nu!! Jag fick skatteåterbäringen idag och gjorde slut med mitt Allkonto for good! Jag har inte "tillgodo: 30 000:-" längre!! Jag har noll, och det har aldrig känts bättre att ha tomt på kontot, någonsin!


Kommentarer
Postat av: Robert

http://www.youtube.com/watch?v=thSTpGnWEAs



Glädj dig med att alla(nästan) har sämre ekonomi.

2010-06-09 @ 11:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback