FRUKTANSVÄRT

Det har länge pågått någon sorts jakt inom Moderata Ungdomsförbundet på alla som vill klä upp sig. Det var inte länge sedan min egen klädsel blev ifrågasatt av MUFs ordförande Niklas Wykman. Jag har ett favoritplagg, som jag nästan alltid har på och med mig, nämligen sidensjalar. Nästan en hel flyttlåda äger jag, där merparten av mina sjalar är billiga seconhandfynd. Men jag som vid tillfället endast var medlem i ungdomförbundet fick motivera varför jag väljer att bära sjalar till min klädsel. Iklädd sjal kunde jag inte "identifiera mig med väljarna" berättade Wykman för mig. Flera manliga medlemmar har även blivit ifrågasatta när de kommer iklädda seglarskor.

Om jag som medlem i ett förbund måste förklara och motivera min klädsel för min ordförande så har något gått allvarligt snett, och nu kan jag med sorg se att Moderaterna har tagit efter.




Jag engagerade mig i Moderaterna och i MUF i en tid när alla var välkomna, och när man inte skulle bli särbehandlad för vilken bakgrund man hade eller vilka kläder man bar. Det parti jag är medlem i idag har ställt  sig bakom kvotering beroende på kön och bakgrund, men har nu även börjat berätta för sina medlemmar hur man får och inte får se ut.

DET ÄR FRUKTANSVÄRT!



Kommentarer
Postat av: Internet-Janne

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag

och någonting alldeles oväntat sker

Världen förändrar sig varje dag

men ibland blir den aldrig densamma mer"

-Alf Henriksson



Olgapolga har idag med största sannolikhet dragit in den största internetaffären sedan Google grundades.



STORT grattis här bortifrån!

2010-03-05 @ 15:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback